1 Mar 2016

The Favourite of Pieter Claeys, Happiness 

Mijn love campagne voor 2016 is er eentje van Famous Brussels, voor Klara. I know, ik heb jarenlang voor Famous gewerkt. En I know, ik ben bevriend met één van de heerschappen achter deze creatie (we delen dezelfde goede smaak in voetbal – de mauves worden kampioen btw). Maar met de hand op het hart, en ook een beetje omdat nepotisme eigenlijk een te moeilijk woord is voor mij: ik kies deze campagne omdat ik er oprecht jaloers op ben.

Klara lanceerde na Tomorrowland een afterparty voor alle mensen die huiswaarts keerden. Geen fysieke afterparty (we worden al een dagje ouder, nietwaar?), maar een afterparty op de radio: een nieuw radioprogramma waarin de link gelegd wordt tussen klassieke muziek en elektronische muziek. Er werden enkele pioniers van de elektronische muziek uitgenodigd: Dave Clarke en Martin Solveig. En Dimitri Vegas en Like Mike waren er ook bij. In het programma vertelden ze hoe klassieke muziek hen beïnvloed heeft, en ontdekten we hoeveel klassieke muziek zij wel sampelden in hun tracks. Een eenvoudige maar o zo juiste manier om de wittebroekdragende medemens toch eens kennis te laten maken met al het moois die klassieke muziek te bieden heeft. Een campagne die een plaatsje op het podium verdient, wat mij betreft. Al is het wel jammer dat Patje Krimson schromelijk over het hoofd werd gezien, maar daar kunnen we wel doorkijken."

"Ma campagne préférée de 2016 est celle de Famous Brussels pour Klara. Ce n'est pas un secret, j’ai travaillé pendant longtemps pour Famous. Et, je ne m'en cache pas, un des auteurs de cette création est un ami (nous partageons le même goût pour le football – et les Mauves seront champions, soit dit en passant!). Mais, la main sur le cœur, je le dis : c’est justement parce que je suis jaloux que j’ai choisi cette campagne.

Donc, Klara a lancé une after après Tomorrowland pour toutes les personnes qui rentraient à la maison. Pas une vraie afterparty dans un club (nous ne sommes plus tout jeunes, n’est ce pas ?), mais une afterparty à la radio : un nouveau programme radio qui fait le lien entre la musique classique et la musique électronique. Ils ont invité quelques pionniers de la musique électronique: Dave Clarke et Martin Solveig. Et Dimitri Vegas et Like Mike étaient aussi de la partie. Ils nous ont raconté comment la musique classique les avait influencés et nous avons pu découvrir à quel point elle était présente dans leurs morceaux. Une bonne façon de révéler à la jeune population ce que la musique classique a de plus beau. Une campagne qui mérite sa place sur le podium, selon moi. Bien qu’il soit dommage que Patje Krimson ait été manifestement négligé, mais ça, on peut toujours en discuter. "

EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: KATRIEN BOTTEZ 
CREATIVE DIRECTOR: IWEIN VANDEVYVER 
DIGITAL CREATIVE DIRECTOR: LAURENT DOCHY 
COPYWRITER: STEVEN JANSSENS 
ART DIRECTOR: OLIVIER MAQUENNE 
PROJECT LEADER: COPPELIA DE CRANE D'HEYSSELAER, MARLIES NEUDT 
RTV PRODUCER: MARLIES NEUDT